Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2015 20:24 - Ябълка с червей
Автор: shining Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2863 Коментари: 6 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Захапвам една слънчево-жълта топла ябълка,която току що откъснах от клона.На прага съм да изпитам върховно блаженство.Ароматни и сладки са тези ябълки,знам ги,аз посадих дървото преди години.Не щеш ли във вътрешността на плода се отваря дълбока дупка и оттам забързано изпълзява червей.Розовичък и енергичен.Изглеждам го втрещено и отдръпвам ябълката от устата си,отказвайки се от вкусната хапка.Той се опитва да заобиколи и продължи нанякъде,обхождайки цялата вътрешна месеста част.Е,в този момент спонтанно решавам,че няма да я ям тази ябълка,независимо дали червеят е там или не.А ябълката си е хубава в края на краищата.Еко,био и другите там определения за даровете на природата.Определения,които преди време не беше модно да се използват,не бяха вкарани във всеобща употреба,но плодовете и зеленчуците,с които отраснах,бяха точно такива.
     Карам снощи колата в тъмното по един междуградски път.Внезапно отпред вдясно мяркам силует на куче или нещо подобно.Късите светлини поради насрещното движение не успяват да осветят навреме животинчето. В последния момент завъртам кормилото една идея вляво и готово.Спаси се завалийката.Но дали ще се спаси от следващата кола?
Продължавам в тъмницата,леко залитнал в размисли от случилото се.След малко кола ме задминава и на стотина метра напред виждам как осветява тъмния зловещ силует на камион с каросерия,без никакви габарити или светлинка поне за сигнализация.За секунда го отминава,а веднага след това съм аз.Виждам някакви хора,возещи се прави отзад и размахващи ръце.Но това става едва,когато бях почти на една линия с камиона и побързах да изпреваря,защото точно в момента нямаше никой в насрещното.В огледалото забелязвам,че единият му фар не свети.Господи,накъде са тръгнали тези безумци без никакви светлини!Добре се случи,че ме задмина онази кола,та да го видя навреме  този камион.Че иначе историята с кучето преди малко щеше да е прашинка,в сравнение с това,което можеше да се случи.Плюя си в пазвата и продължавам,но вече съвсем на тръни до в къщи.По едно време не знам защо се сещам за онзи червей от ябълката.Ама хубава ябълка беше,да му се не види.
     Вървя тази сутрин по кварталната улица и насреща ми спряла скъпа спортна кола.Червена и лъскава една такава.В един момент погледът ми се концентрира в предната декоративна решетка,тъкмо до емблемата.Едно красиво шарено птиче се е заклещило в един от по-широките отвори.Вървейки  и възприемайки всичко в движение и възхищавайки се на красивото оперение на птичката,на втората секунда си давам сметка,че тя е мъртва.Изглежда не е имала шанс блъскайки се в бързо движещата се кола,а шофьорът пък изобщо не е забелязал и така я заварих и аз.Красива и изящна,заклещена и мъртва.
    В живота има всякакви неща-и по-красиви и по-грозни, и по-низши и по-възвишени.И по-важни,и по-маловажни.Всичко,всичко го има в този наш живот.Сигурно червей в ябълката е дреболия и изобщо не си струва да се говори за това.Но нима не говорим понякога помежду си за какви ли не дреболии?А пък и ябълка с червей във наши дни си е направо ценност,така да се каже.Достойна конкуренция, а в някои магазини и по-скъпа от онези другите ябълки с Менделеевата таблица.
Нека за финал да ви покажа една посестрима на онази ябълка.От същото дърво е.


image



    А пък съвсем за финал ще споделя нещо,което си е ценно само по себе си.Нещо извън темите за ябълките и червеите,макар че според мен и за тях си струва да се говори понякога.Частица от едно парче на Дейвид Гилмор,от новия му албум,който ще излезе този месец,та ето как той самият иска да ни заинтригува,пускайки част от композицията в мрежата.

   "Пет сутринта",нали така?

    Винаги ми е било удоволствие да общувам с интелигентни и добри хора.
Благодаря ви!
                                                                     shining






Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. emi1ts - Да,животът
05.09.2015 08:50
ни е пълен с какви ли не случки !Понякога наглед уж незначително събитие оставя трайна следа в съзнанието ни и се замисляме каква е връзката с всичко,което ни се случва!Много интересен и увлекателен разказ!Благодаря!Хубави дни!
цитирай
2. shining - 1. emi1ts
05.09.2015 10:55
Ами благодаря ти и аз!Иска ми се да вярвам,че има смисъл в това да споделяме помежду си различни неща.Толкова социални мрежи,толкова възможности за контакти,запознанства...Всъщност всичко е в нашите ръце,да не се отплесвам много много :) Благодаря ти за компанията и коментара!Приятна събота и неделя!
цитирай
3. stela50 - Здравей, Галин...
05.09.2015 17:23
обичам да чета твоите толкова истински и твърде човешки
философски размисли, увличащи с откровението и сърдечността,
стоплящи или размислящи, но винаги стойностни и интересни.
Благодаря ти и за чудесния музикален фон.
С пожелание за хубави почивни дни !

цитирай
4. shining - 3. stela50
05.09.2015 20:25
Благодаря и на теб,Таня,за тези стоплящи сърцето думи!Всъщност какво търсят хората,когато по един или друг начин искат да кажат,да споделят нещо,някаква емоция или каквото и да е?Не търсят ли тази простичка взаимност,това простичко разбиране,изразени понякога в шепа драгоценни думи или пък просто в мълчание,пропито от споделеност и усещане за взаимност?Дори и за един миг,за една частица от времето.Радвам се,много се радвам,че отново достигнах до теб,споделяйки емоции и преживелици,облечени с простички и искрени думи!
Благодаря, желая ти и на теб хармония в дните ти!
цитирай
5. benitta - Добро утро с аромат на кафе :)
06.09.2015 07:51
Тази тема води след себе си куп разсъждения и би могла да даде старт на едно дълбокомислено есе в стил "Дребните червейчета в ябълката на живота". Нали?! :)))
Малко е тъжно за птичката и доста отчайващо това с безобразието по пътищата. На такъв тъмен фон розовият дребен паразит дори ни изглежда симпатичен. Той просто си живее живота, без да подозира, че не го предпочитаме като гарнитура към ябълката. ;)
Аз например, първо разрязвам и после хапвам, за да няма изненади. Затова отказах черешите - там е доста сложна проверката и всичко става в черешов сок...
Приятно ми е да пия неделно кафе из твоите размисли и сега ще се върна на предишния ти постинг, защото искам да чета за свободата и да се усмихвам повечко :)
цитирай
6. shining - 5. benitta
06.09.2015 09:29
Както казах преди малко в към предишния ти коментар,ароматът на кафе ме следва неотлъчно и натрапчиво приятно откакто забелязах,че си тук. :)
Такава приятна неделно-ароматна сутрин с привкус на кафе скоро не ми се беше случвала,за което искрено ти благодаря!
Радвам се,че схващаш детайлите,които са основата на тези мои размишления.А дълбокомислено есе на какви ли не теми за червейчета и мравчици, не се и съмнявам,че и ти можеш да подхванеш и засучеш.И очаквам скоро пак да го направиш тук в блога.
Да,тъжно е това за птичката,тя изглеждаше като че ли някой нарочно я е сложил там да украсява скъпата кола,колкото и абсурдно да звучи всичко това.Просто едно мимолетно ярко няколко секундно докосване и усещане беше,докато минавах оттам.Особено се почувствах,парна ме някак отвътре.
За черешите и аз съм същия,а на някои не им пука и ядат всичко наред.Хора всякакви,ще знаеш...Сигурно и с тези истории тука,които си споделяме е така.на някои ще им се видят безмислени брътвежи.
И на мен ми е приятно да споделим едно сутринно-неделно ароматно кафе точно по този начин.Ех,де да имаше повече такива утрини... :)
Усмихвам се и присягам за чашата с кафе.Благодаря ти! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shining
Категория: Лични дневници
Прочетен: 750037
Постинги: 173
Коментари: 1422
Гласове: 5038
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031