Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.04.2012 19:49 - Спомени в четвъртък вечер: All That Jazz - Bye Bye Life
Автор: shining Категория: Видео   
Прочетен: 4552 Коментари: 10 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
...и едно стихотворение от Христо Фотев








                          Утре
                   Христо Фотев

Как си отива този ден,

край мен, над мен,

под мен, през мен.

Не искам — но умирам аз

със всеки час,

със всеки час.

 

А утре — денят ще бъде друг.

И аз ще бъда друг —

ще стана в пет,

по-строен и по-радостен от звук

на тържествуващ,

сребърен

тромпет.

 

Със веселия слънчев барабан

на слънцето ще тръгне моя пулс.

Аз ще приличам малко на пиян

и ще си върна хубавия вкус —

соления — към този свят и пак

ще съм щастлив и радостен и здрав.

Ще искам пак да съм моряк —

моряк

на кораба, наречен „Бенисаф“.

 

Как искам — искам да обичам аз,

а може би съм малко закъснял…

И да обичам с пеещата страст

на жерав, който дълго е летял.

Ще съм моряк. Здравей, мой капитан!

Мой капитан, аз утре ще съм здрав…

О, веселия слънчев барабан.

О, „Бенисаф“.

 

Наистина, деня ще бъде друг.

Кълна се — утре аз

ще стана в пет —

по-строен и по-радостен от звук

на тържествуващ,

сребърен

тромпет.

 

Как си отива този ден,

край мен, над мен,

под мен, през мен.

Умирам — но се радвам аз

на всеки час,

на всеки час.




Тагове:   Христо Фотев,   all that jazz,


Гласувай:
14



1. stela50 - Оригинално представяне ... спомените в четвъртък вечер
26.04.2012 21:01
ме повеждат в две посоки ... Чета незабравимия Фотев
и ако ми позволиш ще ти напиша нещо от него ...
...Ти не питай кога? И защо? И къде?
В коя тъмна страна - и държава
е възможно да се продаде
това - което не се продава?
Оцелявай - но не на всяка цена!
Обещавай се - но не обещавай!
Ето идва нощта - с една страшна луна...
Лека нощ, скъпи мой,
и прощавай!
Христо Фотев
http://stela50.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/07/27/priemam-vyzhititelniia-risk-spomen-za-hristo-fotev.583008
И Класиката в жанра - " Ах този джаз " ... Прощаване с щастието , с живота ...
Харесва ми идеята ти и постинга... Приятно ми беше да ти гостувам !

цитирай
2. shining - Благодаря, stela50 ! :)))
26.04.2012 22:34
Зарадва ме и ти. Уважително е да почетеш паметта на този гениално-нежен български поет и ти си го сторила подобаващо в своя постинг. Поздравления за това! А стиховете, които пишеш сега тук...те ми се явяват някакси като пламтящи букви в черното нощно небе, като един пламък,пречистващ пламък. Много много силно изречено. Не знам...някои стихове, някои чисти и святи слова трябва да ги повтаряме много пъти, за да стигнат до много хора. Струва ми се, че хората не знаят, много пъти затварят очи за очевидното. Е, не ги обвинявам. който иска, ще чете.
Много от моите постинги са идеи, хрумнали ми на момента и докато не ги осъществя, докато не ги видя публикувани, мира нямам. Разбира се понякога не става така от раз, изисква се време, за да се подготвят и изпипат нещата. Но в случая става дума за нещо, което те е развълнувало и много ти се иска да го споделиш, ама веднага. Иначе като чернови отлежават разни идеи, поне десетина, но не им е дошло времето, а може и да не дойде. Е, не искам да се правя на някакъв професионал, защото не съм такъв, всъщност харесват ми и постинги с по няколко думи дори, но искрени и казани от сърце. Много им се радвам, но жалко че те са само като пробляснали звездички, които бързо угасват, а аз търся по-дълготрайно общуване, споделяне и малко съм разочарован в този смисъл на петия си месец тук, но както ми казваше Чайчето от глухарче-" недей да имаш очаквания, защото ще се разочароваш, а обратното винаги може да те изненада приятно." Е,права е, ама и аз нали съм си аз, и продължавам да се надявам. А иначе и аз като твоя предишен пост с песента, просто реших да припомня Ах този джаз, но ме зачовърка нещо отвътре и сложих и стихотворението. Приятно ми беше и на мен! поздрави!
цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - Две много, ама много любими неща!
27.04.2012 22:22
Понякога имаш чувството, че няма други, че не са останали други.:)
Останалото е... мълчание.
цитирай
4. shining - Благодаря , malchaniaotnadejda7 !!!
28.04.2012 00:24
Споделянето на любими неща е нещо, което топли сърцето :) Радвам се на компанията ти! Поздрави!
цитирай
5. panazea - Прекрасно
28.04.2012 18:46
и тъжно !
цитирай
6. shining - Благодаря ти, panazea !
28.04.2012 23:13
Благодаря ти, че си с мен и прекарахме заедно няколко мига, в които ни беше и прекрасно...и тъжно! Поздрави!
цитирай
7. ufff - Добър избор!
01.05.2012 15:15
Имаш вкус. Поздрав!
цитирай
8. shining - Благодаря, ufff ! :)
01.05.2012 19:31
Приятно ми е да го споделя с теб! Освен това се радвам и оценявам всеки един коментар. Благодаря!Спокойна вечер!
цитирай
9. анонимен - Lidiq-един от любимите ми филми, а в ...
11.10.2012 11:47
Lidiq-един от любимите ми филми,а в съчетание с прекрасната поезия на Христо Фотев става вълшебно.Благодаря.
цитирай
10. shining - 9. анонимен - И аз благодаря, Лидия!
21.10.2012 02:52
Наистина ми е приятно да споделим!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shining
Категория: Лични дневници
Прочетен: 752700
Постинги: 173
Коментари: 1422
Гласове: 5038
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930