Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2016 16:00 - Летящи като птици
Автор: shining Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3087 Коментари: 8 Гласове:
13

Последна промяна: 18.01.2017 02:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Петък 9.38

    Щъркеловите гнезда тази сутрин ми изглеждат някак празни и самотни.
    Предъвквам топла милинка.Всички около мен вътре,а и тези по масите отвън предъвкват нещо.Ненадейно гълъб влетява през вратата,но след секунда осъзнава грешката си и отчаяно се насочва към прозореца.Към свободата.И се бори,ах как се бори за тази свобода!Упорито се блъска в стъклото и удря главата си в него.Един,два,три пъти!Паниката му нараства и положението се очертава да стане съвсем драматично.Все пак развръзката е щастлива-по някакъв начин гълъбът се озовава срещу вратата,откъдето долетя и клиент с размахващи се ръце го насочва към спасителния изход.Готово.Свободен!Отново.Зарадвах се искрено за този гълъб.
    Шумна суетня и върволици от хора по главната улица и по центъра.Към пазара,от пазара,към бързо запълващите се кафенета.
    Светлина в очите,тъга в очите,надежда,отчаяние,доволство,недоволство,празнота,щастие.
Ако ти се иска да си сам със себе си не е това времето и не е това мястото.
    Още самотни щъркелови гнезда.Топло,много топло августовско слънце.Гостоприемна сянка от зелени листа.
    Мисля си за гълъба.Какво ли е чувството да си толкова свободен.Колко е тънка линията между свободен и несвободен.
    Препълнени сакове със зеленчуци,уморени носещи ръце,запалена цигара,разтворен местен вестник,"Лафка",изтрит фиш за лотария в краката ти,банички в ръце,куче с маркирано ухо,котка,пробягваща с наострени уши,непринуден смях,неспирен поток.От всичко по малко.Или по много.Зависи от гледната точка.
    Нали ви казах вече:

Петък 9.38
:)
                                 shining



image


P.S.Мисля,допускам,че всички,които обичат понякога да се реят в мислите си,във въображението си,ще ме разберат.
Благодарен съм на всички,които са отделили минутка две от времето си и са прочели текста горе!Давам си сметка какъв жест е да обърнеш внимание на някой непознат,някой,когото срещаш по пътя си,но нещо те кара да спреш и да се вгледаш в безмълвното послание.Естествено особено ценни са ми приятелските коментари и споделености.
Приятни съботно-неделни часове!








Гласувай:
13



1. milady - поздрави ,не се познаваме, но...
27.08.2016 17:43
впечатлена съм от вашия начин на писане..
и тази л'юбима музика ..
с нея съм пораснала .
Обичам всичко на Пинк Флойд..
мисля също ,че Океана на Живота ,или квантовата супа
е препълнен и изобилен ...
и никога хората не са били така ..близко един до друг..
нали ме разбирате ?
Хубава вечер от мен !
Юлия
цитирай
2. emi1ts - Здравей shining!
27.08.2016 18:53
Винаги ми е било интересно да научавам за други гледни точки а ти щедро споделяш размисли,наблюдения!Хареса ми това сравнение със свободата на птиците - доколко самите ние се чувстваме свободни или по-скоро вече сме свикнали с несвободата си ?.Да ,зависи от собствената мярка на всеки!
Цветето е като слънце!В допълнение с превъзходната музика създават едно хубаво приятно изживявнв за което ти благодаря!Хубави почивни дни пожелавам и на теб!:)
цитирай
3. donchevav - Чудесна музика, красиви мисли - ...
27.08.2016 19:58
Чудесна музика, красиви мисли - благодаря ти, shining!
Всеки се стреми към свобода - и гълъбите, и хората. И всеки се чувства ужасно, ако се усети затворен, пленен - тогава удря с глава преградите в порив отново да бъде свободен. Защото свободата е безценно благо, което с нищо не може да се сравни - казал го беше май Сервантес:))) Без нея животът няма значение - нито парите, нито здравето, нито любовта ни радват. И не е достатъчна само вътрешната свобода - на човек му е необходим простор, висини, към които неговият дух и свободна воля да се стремят.
Абсолютна свобода сигурно няма - все пак ние, хората, сме социални животни. Но всеки би могъл да извоюва за себе си кътче, в което да се усеща щастливо освободен от условностите на живота - вярвам в това.
Хубава съботна вечер, приятна неделя! Поздрави!
цитирай
4. valeska - :)
27.08.2016 20:09
Мога да кажа само, че човек се ражда свободен. От него зависи дали ще умре такъв.
цитирай
5. shining - 1. milady
27.08.2016 20:49
Благодаря за добрите думи!Много е приятно реакцията на спонтанните ти мисли да я видиш и усетиш написана по един симпатичен начин,а освен това споделената любов към музиката на Пинк Флойд е нещо,което ми стопля сърцето. :) През миналата есен бях на концерт на Брит Флойд и през цялото време се усещаше някак взаимния и споделен пулс на публиката и трябва да кажа,че това беше много вълнуващо.По-различно беше от други концерти.Определено.
Приятно ми беше да споделя,поздрави!
цитирай
6. shining - 2. emi1ts
27.08.2016 20:56
И аз ти благодаря,че и ти щедро споделяш своите размисли и пак ще кажа,че чувствам това към допълнение към постинга ми.Защото не бих искал просто да изтипосам нещо и да се чувства горд от това.Искам да общувам с реални хора,които имат реални мисли,усещания,възприятия и затова толкова харесвам ответната реакция на написаното от мен и то в писмен вид.И отново ти благодаря за това!
Розичката е от нашата градина,а музиката ми е любимата.
За свободата нещата са много дълбоки,но аз се съгласявам с написаното от теб.
Поздрави и хубава неделя ти желая!Приятно ми беше! :)
цитирай
7. shining - 3. donchevav
27.08.2016 23:36
Благодаря ти за тези размишления за свободата!Присъединявам се към теб.Понякога дребнички на пръв поглед случки ни карат да се замисляме за истинските ценности,за важните и неважните неща.Приятно ми е,че се получи този разговор тук.
Поздрави и на теб и слънчева августовска неделя!
цитирай
8. shining - 4. valeska
27.08.2016 23:40
Сигурно е така.А може би има и още нещо.Може би и не само от него зависи,но така или иначе всеки си има своя път и все пак свободата да го извърви или не.
Приятно ми беше да сме заедно!Поздрави! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shining
Категория: Лични дневници
Прочетен: 751207
Постинги: 173
Коментари: 1422
Гласове: 5038
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930