Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.05.2014 22:51 - Когато гората тихо плаче
Автор: shining Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2776 Коментари: 9 Гласове:
14

Последна промяна: 15.05.2014 22:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Един постинг за водата, гората и хората.
Едно преживяване на заобикалящия ни свят,
такъв, какъвто е.

Там,насред Балкана,вдън гори тилилейски има едно местенце,където всяко лято през последните години обичах да ходя,заедно със моето семейство на пикник.Това място е закътано дълбоко дълбоко в гората и въпреки,че има черен път дотам,а и още по-навътре,никога не срещнахме човек.В интерес на истината това е просто едно местенце в гората покрай рекичката,но усамотеността и ромоленето на водата,чуруликането на птиченцата,а също така и китната зеленинка наоколо го правят особено уютно и притегателно.
При последното ни ходене там се натъкнахме на нещо потресаващо.Изглежда,че беше извършвано тъй нареченото прочистване и разреждане на гората.Дървени трупи се търкаляха наоколо,дори и през самата рекичка.Кални следи от гуми пресичаха зелените полянки.Като че ли някой беше вилнял наоколо както му скимне.
Това ме натъжи.Бях свикнал с това местенце и честно казано обичах си го.Стори ми се,че усещах как гората тихо плаче.Помислих си,че повече няма да имам сили да отида пак там и да видя отново всичко това.Да,в онзи ден останахме при гората и пак бяхме заедно с нея.Но някак си не беше вече същото.После се сбогувахме и си тръгнахме.Още тогава исках да пиша за това,започвах и не намирах сили да продължа.
Странно същество е човекът.Странно и жестоко.Жестоко и алчно.Алчно и безчувствено.Безчувствено към гората,към животните,към реката,към другите хора.
Но сега,две години по-късно си мисля,че не трябва да се отказваме.Всички ние,които сме чувствителни към лошото и доброто.Всички ние,които искаме доброто да е поне малко повече.Затова може би трябва да пишем,да говорим за тези неща.И да се опитаме да бъдем още по-добри,ако може.
Ето,искам да ви покажа снимки от това място.Не ги подреждам,просто си вървят-красивото,грозното...както си вървят добрите и лошите неща в живота.
Разбира се,това е един мъничък мъничък пример за това,което се причинява на гората.Даже законово може би си е съвсем в реда на нещата-прочистване и толкоз.Цели гори просто си отиват и се изнасят като дървен материал в чужбина и някак си това си върви години наред.Това моето е едно камъче в обувката.Но на мен ми убива и предпочитам да си го споделя с вас-тези,които ще ме разберете.
А тези,които не схващат за какво става въпрос,
предлагам им да се насладят на прелестното изпълнение
на песента от клипчето.И това е нещо все пак.
Така и така сте ми дошли на гости. :)
Благодаря на всички!

                                                                                                           shining



image

Гласът на водата е вълшебно-омайващ...

image

image

image


Рекичката ти става приятелче още щом се срещнете за пръв път.

image

image

Зеленината те обгръща.

image

image

image

image

image

image

image


image

image

image

image

image

Съзерцавайки небето през клоните на дърветата,усещах тихия плач на гората...

image

image

image



Още не съм се връщал на това място през тези две години.
Дали да се върна,а? Как мислите?

А песента е чудна,нали? :)








Гласувай:
14



1. benitta - Върни се :)
16.05.2014 10:54
Когато някой е болен и страда, нали не го изоставяме?!
Върни се и приеми красотата на онова, което е останало. Диалогът ще е двустранен..
По отношение на апела, да бъдем по-добри, дали не си го повтаряме само определен кръг хора?! А тези - "другите", междувременно си подсвиркват, а керванът си върви..
Аз също обожавам такива скрити местенца, на които да бъда само с обичаните хора. Но се усещам, че съм станала страхлива с тези саможиви разходки. И тук пак се връщаме на темата за лошотията, която е вирус и не знаем кой, заразен от него, ще ни срещне в тези дън земи...
Усмивка за един хубав ден и филийка, намазана с оптимизъм, ако не си закусил все още ;)
цитирай
2. distrelets - ):
16.05.2014 11:48
Дори не ми се коментира... Имам подобно изживяване и ми беше много мъчно. Поздрави и хубав ден!
цитирай
3. emi1ts - Много,много
16.05.2014 13:05
тъга но и много доброта ,красота и чувствителност към нещата от живота!
Музиката също е прекрасна!
За добротата напълно съм съгласна.Не трябва да се мълчи!Трябва да се говори
и всеки да прави каквото е по силите му!
На въпроса,дали да се върнеш?Слава богу природата е велика и има силата да
се възстановява/доколкото може/от погромите на хората!Според мен мястото
ще е различно вече. Много се надявам да са заличени вече раните!
Поздравления за целия постинг!
цитирай
4. shining - 1. benitta
16.05.2014 23:13
Благодаря за добрите думи,благодаря за съвета,благодаря за оптимизма!
Да,сигурно си права,че трябва да се върна.Ще се замисля това лято по въпроса.
Не знам дали сме малко тези хора,дето тук си говорим за доброто,но от гледна точка на оптимизма,по-добре е,че все пак ни има и поне има за какво да се хванем.
Благодаря и за усмивката! :)
цитирай
5. shining - 2. distrelets
16.05.2014 23:16
Благодаря за компанията,за съпричастността!
Да, и без много много думи,тези,които могат да го усетят това,те ще го усетят.
Още повече,когато лично преживееш нещо подобно.
Благодаря за пожеланията,приятно ми беше!
цитирай
6. shining - 3. emi1ts
16.05.2014 23:20
Благодаря за точната преценка и добрите думи! Няма как да не му стане хубаво на човек,когато го разберат и подкрепят. Да,сигурно ще се върна там,осъзнавам го вече,че трябва да го направя. Така като споделям тези неща и наистина са ми много ценни всичките тези ваши коментари.
Благодаря ти,приятно ми беше да споделим!
цитирай
7. takaini - ...
19.05.2014 21:25
Всичко е живо!Всичко ни говори,но дали имаме сетива,за да чуем какво ни казват гората,цветята...?Болката я изпитват всички живи същества...а всичко е живо!
Много е хубаво това,че ти,shining мислиш и състрадаваш!Най-доброто,което бихме могли да направим към тези гори е-да им поискаме прошка и да ги прегърнем-да ги погалим!
Благодаря за твоята човешка и споделена съпричастност!
цитирай
8. shining - 7. takaini
19.05.2014 22:39
И аз ти благодаря за разбирането,за това,че споделяш емоцията,състраданието!
Да,сетивата трябва да се поддържат в тонус и аз също благодаря на теб и на всички вас,в чиято компания мога да споделя именно нещо като това и да бъда разбран.И да не се чувствам сам-сам с мислите си,сам с преживяванията си,сам с мирогледа си.
Благодаря ти още веднъж,а също и за това,че коментираш!Много ми е ценен всеки коментар,всяко мнение.Хората са толкова затворени,че предпочитат в много случаи мълчаливо да съзерцават.Разбира се това си е право на всеки, и аз не коментирам винаги.А за мен това,което съм писал и коментарите под него са ми еднакво важни.
Поздрави!
цитирай
9. iliada3 - И да се опитаме да бъдем още по-до...
28.06.2014 21:51
И да се опитаме да бъдем още по-добри,ако може.......................
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shining
Категория: Лични дневници
Прочетен: 752676
Постинги: 173
Коментари: 1422
Гласове: 5038
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930